Podávání a vyřizování peticí
Podávání a vyřizování peticí na Městském úřadě ve Štětí, se řídí vnitřní směrnicí pro vyřizování peticí MěÚ Štětí, která je vydána na základě ustanovení zákona číslo 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů a zákona číslo 128/2000 Sb. o obcích, ve znění pozdějších předpisů a předpisů souvisejících. Petice se podávají na Odboru správy u pracovníka s agendou stížností a přestupků. Tento pracovník zkontroluje, zda petice obsahuje všechny náležitosti dle výše uvedených zákonů a je s nimi v souladu. Petice je po zaevidování předána starostovi města, který podnikne kroky k jejímu posouzení a vyřízení, případně postoupení příslušnému správnímu orgánu.
Podávání a vyřizování stížností
Podávání a vyřizování stížností na Městském úřadě ve Štětí se řídí vnitřními pravidly pro příjímání a vyřizování stížností MěÚ Štětí. Stížnosti se podávají písemnou formou v podatelně MěÚ Štětí, u pracovníka Odboru správy s agendou stížností a přestupků, na podatelně MěÚ Štětí, popř. u kteréhokoli úředníka. Pokud jde o ústní stížnost, kterou nelze vyřídit ihned při jejich podání, sepíše úředník o této stížnosti protokol a předloží jej stěžovateli k podpisu. Požádá-li o to stěžovatel, je nutno sepsat protokol i tehdy, jestliže vyřízení stížností náleží do působnosti jiného správního orgánu, kterému se stížnost postoupí.
Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností, upozornění a podnětů občanů, PDF