- Adresa:
- 9. května 444, 411 08 Štětí
- Telefon:
- 416 812 326, 774 518 831
- IČO:
- 46773291
- Datová schránka:
- dszs5eb
- E-mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - Web:
- www.zstgm-steti.cz
- Ředitel:
- PhDr. Bc. Gabriela Hrušková
- Zástupce ředitele:
- Mgr. Zuzana Drožová
- Výchovný poradce:
- Mgr. Lenka Cílková
"Šťastný je ten, kdo má bohatý obsah životní, šťastný je ten, kdo dovede poctivým úsilím zčásti uskutečnit své ideály."
Tomáš Garrigue Masaryk
Informace o škole
- Chceme být školou inovativní vycházející z poznatků moderních věd. Budeme podporovat schopnost žáků převzít kontrolu nad vlastním učením. Povedeme je k tomu, aby se dokázali i v rychle se měnícím světě rozvíjet, učit nové věci a aby tak činili s radostí. Chceme, aby si žáci dokázali naplánovat, jak se učit, ale také aby věděli, čemu se chtějí věnovat a co je zajímá z dlouhodobého hlediska a jak za svým cílem jít. Naši pedagogové se budou snažit rozvíjet individuální nadání žáků rozšířenými úlohami, specifickými úkoly, zapojením do soutěží a olympiád.
- Směřujeme k získání statutu fakultní škola Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně.
- Jako alternativu klasického vzdělávání chceme od školního roku 2018/2019 vyučovat od prvního ročníku matematiku dle profesora Hejného a ve čtení uplatňovat metodu Sfumato neboli splývavé čtení.
- Budeme usilovat o založení funkčního žákovského parlamentu, který má v praxi naučit žáky využívat svá práva, ale také přebírat odpovědnost, vychovávat k životu v demokratické společnosti, vytvářet pocit sounáležitosti ke škole a spoluzodpovědnost za její postavení.
- Velmi důležitá je pro nás spolupráce s rodinou a možnost aktivní participace rodičů na životě školy a samotné zapojení naší školy do života místní komunity. Nezapomeňte, že naše dveře jsou pro Vás otevřeny.
- Na podporu snížení rizikového chování žáků chceme rozšířit činnost školního klubu a nabídnout pestrou paletu kroužků.
Máme na paměti, že
- Hlavním aktérem učení je žák. Učí se zejména aktivním zkoumáním (praktickým, ale i teoretickým) a řešením problémů, na které hledá řešení.
- Každý žák potřebuje zpětnou vazbu od svého učitele. Ta mu ukazuje míru jeho pokroku a motivuje ho do budoucna. Také mu pomáhá, aby si dokázal stanovit priority, na co se v učení dále zaměřit. Povedeme žáky k tomu, aby byly schopni hodnotit sebe sama a své hodnocení zdůvodnit.
- Učení probíhá dobře jen v bezpečném a srozumitelném prostředí. Bezpečné prostředí je založené na důvěře, ale také na jasných a srozumitelných pravidlech. Citlivě proto společně s žáky nastavíme pravidla a budeme důsledně trvat na jejich dodržování (a sami je dodržovat). Upevníme důvěru mezi pedagogy a žáky i mezi žáky navzájem.
- Pro učení a rozvoj je nutný kontakt s inspirativními zapálenými lidmi, kteří jdou příkladem. Žáci se do velké míry učí také nápodobou. Chuť k učení nemohou převzít od někoho, kdo se sám nerozvíjí. Pokud na učitelích vidí, že je vzdělávání součástí jejich života, snáze je přijmou i do toho svého. Jsou schopni chápat a dodržovat pravidla, ale nejsilněji na ně působí, pokud jim je někdo vzorem.
Budujeme školu jako důvěryhodnou instituci, kdy jsou žáci, pedagogové, rodiče a vedení školy spolupracujícími partnery. Děti se mění, prostředí se mění, my se měníme. Naše škola je místem, na které se můžete spolehnout.